RataiDidžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“ praneša, kad per pirmą mėnesį, kai veikia eismo įvykių e-deklaravimo sistema, jau sulaukta apie 100 klientų pranešimų šiuo išmaniu būdu. Klientai teigia, kad pildymas buvo paprastesnis nei popierinėje formoje ir užėmė maždaug 2 kartus mažiau laiko, informuojama pranešime spaudai. Susisiekimo ministerija primena, kad nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojo Kelių transporto kodekso pakeitimai, susiję su keleivių vežimu už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą („pavėžėjimo“ veikla) ir lengvaisiais automobiliais taksi. Taisyklės numato, kad „pavėžėjimo“ veiklą gali vykdyti tik fiziniai asmenys, automobilis privalo būti pažymėtas specialiu ženklu, o vairuotojams būtinas 2 metų vairavimo stažas. Atnaujinus taisykles juridiniai asmenys verstis „pavėžėjimo“ veikla nebegali. Nuo sausio mėnesio SĮ „Susiekimo paslaugos“ Eismo valdymo centras sostinės eismo stebėjimui pasitelkia modernias vaizdo kameras, įrengtas ant aukščiausio šalyje pastato – Vilniaus televizijos bokšto. Jos padės efektyviau stebėti transporto srautų judėjimą Laisvės ir Pilaitės pr., Oslo, Geležinio Vilko g., Savanorių pr., Vakariniame aplinkkelyje ir kitose bokšto prieigų gatvėse didesniu nei 2,5 km spinduliu. Miesto Eismo valdymo centro duomenimis, tai yra viena aukščiausiai šalyje įrengtų vaizdo stebėjimo sistemų ir pirmosios sostinėje tokiu dideliu atstumu vaizdą fiksuojančios kameros, kurios leis operatyviau realiu laiku reaguoti į įvairias eismo situacijas. Šiandien Ministrų kabinetas pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui grąžinti Kelių eismo taisyklių (KET) nuostatą, numatančią galimybę ties raudonu šviesoforo signalu naudoti lentelę su žalia rodykle, leidžiančia sukti į dešinę, šalies keliuose. Gruodį ir sausį, sutrumpėjus šviesiajam paros metui, tradiciškai fiksuojama daugiausia tragiškų eismo įvykių su pėsčiaisiais, o priešpaskutinė 2019 m. bei pirmoji 2020 m. diena Lietuvoje taip pat buvo paženklintos pėsčiųjų žūtimis. Pasak eismo saugumo specialistų, šiemetinė žiema yra itin pavojinga pėstiesiems – šalikelėse nėra sniego sluoksnio, kuris sutemus pašviesintų aplinką ir pagerintų matomumą. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) paskelbė atvirą tarptautinį viešųjų pirkimų konkursą dėl 112 sektorinio greičio matuoklių (56 ruožų) įrengimo valstybinės reikšmės keliuose. Pasiūlymus tiekėjai gali teikti iki š. m. vasario 12 dienos. Jeigu iki šiol manote, kad padangų protektoriaus gylis ir milimetras nusidėvėjusios padangos negali daryti įtakos kelyje įvykstančioms nelaimėms – siūlome atidžiau susipažinti su grėsmėmis kelių eismo dalyviams ir nuobaudomis, gręsiančiomis nesilaikant leistino padangų protektoriaus rašto gylio reikalavimų! Susisiekimo ministerija primena, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. vairuotojai, vairavę neblaivūs (iki 1,5 promilės) ir dėl to netekę vairuotojo pažymėjimo, anksčiau nei nustatytas terminas galės kreiptis į nusižengimą nagrinėjančią instituciją ir prašyti susigrąžinti vairuotojo pažymėjimą, sutikę su galimybe vairuoti tik tokias transporto priemones, kuriose būtų įdiegti antialkoholiniai variklio užraktai. Tokiu būdu siekiama, kad asmenys, padarę nusižengimus, jų nekartotų. Galimybė anksčiau atgauti vairuotojo pažymėjimą leis neprarasti vairavimo įgūdžių. Nuo gruodžio 31 d. 20 val. iki sausio 1 d. 4 val. nakties, sostinės gyventojai ir svečiai viešuoju transportu keliaus nemokamai. Be to, Naujųjų metų naktį į miestą ar namo po renginių bus patogu grįžti ir talpesniais naktiniais autobusais, kurie kursuos dažniau, o važiuoti visi maršrutai pradės maždaug nuo 22.30 val. Automobilius šį intensyvaus eismo vakarą rekomenduojama palikti namuose, o kelionę viešuoju transportu lengvai susiplanuoti galima čia: http://stops.lt/vilnius/#plan/. Lietuviai kelyje labiau bijo avarijų, latviai – automobilių gedimų, o estai – prasto oro2019-12-30, 08:03Vairavimo sąlygos Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse skiriasi nedaug, tačiau Baltijos šalių vairuotojai kelyje nerimauja dėl skirtingų dalykų. Tyrimas parodė, kad Estijos žmonėms labiau nei lietuviams ir latviams nerimą prie vairo kelia oro sąlygos. Lietuvos vairuotojai labiau nei Baltijos šalių kaimynai bijo sukelti arba patekti į eismo įvykį. Tuo tarpu latviai daugiau nei lietuviai ir estai jaudinasi, kad važiuojant automobilis suges. |
|
Visos teisės saugomos © VšĮ "L24plius". |