RataiPasitinkant rugsėjį ir Vilniuje natūraliai augant žmonių bei eismo srautams, viešajame transporte numatomi pokyčiai, jog keleiviai judėtų saugiai ir patogiai. Nuo rugsėjo 1 d. keisis visų greitųjų maršrutų autobusų, visų maršrutų troleibusų ir didžiosios dalies autobusų tvarkaraščiai, kurie derinami ir su naujų mokslo metų pradžia švietimo ir ugdymo įstaigose. Keleivių prašoma nepamiršti pagrindinių taisyklių, apie kurias nuo rugsėjo dar aktyviau primins ir viešojo transporto kontrolė – dėvėti kaukes, stotelėse ir kelionės metu laikytis saugaus atstumo, dezinfekuotis rankas. Mitas, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato: „aklos dėmės“ vilkikų vairuotojams yra didesnės2020-08-27, 19:06Kuo aukščiau yra transporto priemonės vairuotojo vieta, tuo geriau ir plačiau jis mato kelią ir aplinką. Toks stereotipas eismo dalyviams suteikia apgaulingą saugumo jausmą ir užmigdo budrumą šalia sunkiasvorių transporto priemonių, o tai keliuose kasmet lemia skaudžius eismo įvykius. Beveik pusė milijono keleivių ir virš pusės tūkstančio transporto priemonių, kurių maršrutų ilgis prilygsta atstumui nuo Vilniaus iki Barselonos. Taip atrodo vos viena darbo diena sostinėje važinėjantiems autobusams bei troleibusams. Apžvelgus visos Lietuvos skaičius, jie būtų dar įspūdingesni, todėl viešojo transporto reikšmė miestams yra neabejotina. Tačiau specialistai pastebi – lengvųjų automobilių vairuotojai neretai pamiršta autobusų bei troleibusų eismo gatvėmis ypatumus, o kartais stokoja ir vairavimo kultūros bei pagarbos. Draudimo bendrovė ERGO skaičiuoja, jog nuo metų pradžios buvo užregistruoti 128 automobilių bei viešojo transporto susidūrimo atvejai. Lietuvių pamėgtame kurorte Birštone šiltuoju metų laiku gausu dviratininkų. Tiek miesto gyventojai, tiek svečiai dėl išvystytos dviračių infrastruktūros mielai naudojasi šiomis transporto priemonėmis. Netrukus viešose kurorto vietose planuojama įrengti daugiau vietų dviračiams parkuoti bei saugoti, praneša Susisiekimo ministerija. Lėšos šio miesto dviračių infrastruktūrai stiprinti ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu skirtos iš ES fondų, darnaus judumo skatinimui. Eismo įvykius sukeliančios aplinkybės ir priežastys Lietuvoje linkę kartotis – draudikų teigimu, kasmet dažniausia eismo įvykio aplinkybe tampa važiavimas atbuline eiga. Nesikeičia ir avaringiausios vietos – pagal avarijų skaičių keletą metų pirmauja Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje esančios gatvės. Turbūt maloniausia dviračiu važinėtis tuomet, kai virš galvos driekiasi mėlynas dangus, šviečia saulė ir pučia gaivus vėjelis. Vis tik orų neužsakysi, o net ir gražią vasaros dieną kelyje netikėtai gali užklupti liūtis ar stiprus vėjas. Ekspertai pažymi, kad minti pedalus tokiomis sąlygomis yra gerokai pavojingiau ir pataria, kaip pasiruošti galimoms orų išdaigoms. Ilgesnė ar trumpesnė kelionė su, rodos, techniškai tvarkingu automobiliu, gali baigtis visai neplanuotai. Dėl įvairių operatyviai nepataisomų gedimų ar pažeidimų apie 70 proc. nesklandumų kelyje patyrusių automobilių techninės pagalbos specialistams tenka transportuoti. Siekiant atkreipti jaunųjų eismo dalyvių ir jų tėvelių dėmesį į galbūt vasarą primirštas kelių eismo taisykles, priminti, kokių taisyklių privaloma laikytis ir kaip saugiau dalyvauti eisme, Lietuvos automobilių kelių direkcija visoje Lietuvoje organizavo akciją ,,Saugaus eismo stotelė“. Šalčininkų rajone ši stotelė veikė Eišiškių ir Baltosios Vokės miesteliuose. „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistai dalinasi, kad eismo srautai rudenį, lyginant su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų. Galimybė keliauti sau priimtinu tempu, po ranka turėti ne tik visus reikiamus daiktus, bet ir nakvynės vietą – tuo dažną patraukia atostogos su kemperiu. Pastarosios dar labiau išpopuliarėjo šiemet, kai atsirado daugiau neapibrėžtumo dėl kelionių lėktuvais, autobusais ar traukiniais. |
|
Visos teisės saugomos © VšĮ "L24plius". |