MoterimsBeveik 90 proc. lietuvių linkę švęsti Motinos dieną ir šios šventės proga pradžiugina artimiausią žmogų simbolinėmis dovanomis ar pasveikinimu, rodo internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ atlikta pirkėjų apklausa. Bene dažniausiai pasirenkami būdai dėmesiui parodyti – gėlės, žodinis pasveikinimas ir saldumynai. O tarp dovanų, kurias gauti norėtų pačios mamos – pramogos visai šeimai, asmeninės dovanėlės grožiui ar net laisvadienis nuo ruošos darbų. Aktyvios miesto moterys turi daugybę reikalų, bet stebuklingai viską suspėja. Jos randa laiko ne tik draugams, šeimai ir karjerai, bet ir treniruotėms. Sportas daugumai moterų tampa natūralia gyvenimo dalimi. Energija, aktyvus gyvenimo būdas ir sveiki pasirinkimai – neatsiejami kasdieniai Jolantos Leonavičiūtės palydovai. Pernai pagal krūties vėžio prevencinę programą pasitikrino vos 99 tūkst. iš daugiau nei 475 tūkst. atitinkamo amžiaus grupės moterų. Pasak specialistų, nors kasmet pasitikrinusių moterų po truputį daugėja, akivaizdu, kad šis tikrinimosi mastas – vis dar per mažas. Monika Pundziūtė, muzikos pasaulyje žinoma kaip Monique, maudosi populiarumo spinduliuose – neseniai pristatyta daina „Nauja istorija“ sulaukė didelio tautiečių dėmesio. Nors naujajame vaizdo klipe M. Pundziūtė vaikšto batais „žudikais“ ir atrodo tarsi tikra scenos diva, pati dainininkė atvirauja, kad taip buvo anaiptol ne visada. Būtent populiarumas apvertė jos drabužių spintą aukštyn kojomis ir leido įveikti visą gyvenimą persekiojusią aukštakulnių baimę. Atėjus pavasariui – ryškių spalvų ir atsinaujinimo metui – „Pinup Girls“ narė Simona Nainė metė sau stiliaus iššūkį ir nusprendė šiltąjį sezoną pasitikti drąsiau, negu įprastai. Nors dažniausiai garsi atlikėja renkasi laisvus, patogius drabužius bei sportinio tipo avalynę, šį sezoną ji nusprendė sudrebinti savo įvaizdį ir būti kitokia – ryškesnė, moteriškesnė – bei iškėlė sau tikslą dažniau rinktis eleganciją ir laikyseną pabrėžiančius aukštakulnius. Nors krūtų didinimas yra viena dažniausių operacijų Lietuvoje, „Estetinės chirurgijos centro“ plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas Martynas Norkus teigia, kad Lietuvoje atliekamos operacijos yra gerokai konservatyvesnės lyginant su Vakarų Europa ir ypač su Amerika. Ne kartą JAV, o pernai Romoje bei Stambule stažavęsis gydytojas teigia, kad sprendžiant apie operacijos būtinybę, dažnai reikia atsižvelgti ne tik į amžių ar gyvenimo būdą, bet ir šalį, kurioje žmogus gyvena. „Niekas neįvyksta per dieną ar dvi, netgi per mėnesį neįvyksta, reikia labai daug dirbti, kad pasiektum savo svajones“, - sako dainininkė Milita Daikerytė. Nuo 14 metų pradėjusi daryti makiažus, 12 klasėje Milita įkūrė savo grožio saloną „Studio by M“. Šiandien ji rengia seminarus, skleidžia žinias kitiems, jos paklausyti susirenka po 600 grožio naujienomis besidominčių moterų ir merginų. Ne mažiau jų ateis į nemokamą seminarą šį sekmadienį grožio industrijos parodoje „Pelenė“. Parodų ir kongresų centre „Litexpo“ Milita kartu su savo komanda patars ir parodys, kaip susikurti nepriekaištingą įvaizdį, kaip vengti aprangos klaidų ir kaip pasiruošti fotosesijai. Kasmet Lietuvoje apie 450 moterų suserga ir 250 miršta nuo gimdos kaklelio vėžio – tai antra dažniausia po krūties vėžio onkologinė liga tarp 15–54 m. amžiaus moterų. Šios liūdnos statistikos būtų galima išvengti, nes visos 25–60 m. amžiaus moterys turi galimybę nemokamai kas 3 metus pasitikrinti dėl gimdos kaklelio vėžio ir nustatyti galimas jo užuomazgas pradinėje stadijoje, atlikus PAP tyrimą. Laiku atliktas PAP tyrimas skystojoje terpėje daliai Lietuvos moterų išgelbėtų gyvybę, tačiau vykdant šios ligos prevencijos programą, Lietuvoje patikrinta tik 44 proc. moterų. Pasak ginekologės Žanos Bumbulienės, moterų abejingumas savo kūnui ir edukacijos stoka tampa liūdna mirties nuo vėžio statistika. Dainininkė Oksana Pikul-Jasaitienė šiandien net nesuskaičiuotų, kiek skirtingų lūpų dažų turi savo rankinėse, kosmetikos krepšeliuose ir savo veidrodžio spintelės stalčiuose. Profesionalams skirtos paletės su skirtingų spalvų dažais sukrautos grožio salone, kur Oksana dažnai dirba. Prieš dešimt metų pradėjusi mokytis kosmetologės ir makiažo meistrės profesijos, šiandien Oksana makiažus daro dažniau nei dainuoja. Pažiūrėti, kaip jai sekasi ir jos patarimų paklausyti bus galima jau kitą savaitgalį Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo” vyksiančioje grožio industrijos parodoje „Pelenė”. Nors viešojoje erdvėje moters higiena vis dar išlieka tema, kuria nedrąsu kalbėtis, vaistininkai pastebi augantį klientų atvirumą. Jaunoms merginoms vis rečiau tenka ieškoti informacijos savarankiškai, nes į vaistines jas atsiveda mamos, o suaugusios moterys nebelinkusios kentėti ir aktyviai ieško sprendimų, susidūrus su problemomis, anksčiau laikytomis „gėdingomis“. |
|
Visos teisės saugomos © VšĮ "L24plius". |