<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>W. Tomaszewski: Nie jestem zwolennikiem rewolucji</title>
		<description>Skomentuj W. Tomaszewski: Nie jestem zwolennikiem rewolucji</description>
		<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji</link>
		<lastBuildDate>Fri, 05 Jun 2026 01:16:13 +0000</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="http://l24.lt/lt/component/jcomments/feed/com_k2/28615" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Maria napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15460</link>
			<description><![CDATA[Na portalu alfa.lt jest internetowy sondaż, głosowanie na kandydatów do urzędu prezydenckiego. Warto oddać głos na naszego faworyta, lidera AWPL Waldemara Tomaszewskiego.]]></description>
			<dc:creator>Maria</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 10 Mar 2014 18:16:18 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15460</guid>
		</item>
		<item>
			<title>!!!! napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15322</link>
			<description><![CDATA[i żaden mądry i odpowiedzialny polityk nie powinien być za rewolucją! Trzeba popierać pokojowe formy rozwiązywania konfliktu, a teraz niestety sporo część polityków europejskich dała przyzwolenie i pochwałę do mało cywilizowanych metod. A dla pana Tomaszewskiego mam bardzo dużo szacunku za to, że nie lęka się mówić prawdy.]]></description>
			<dc:creator>!!!!</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 09 Mar 2014 09:57:42 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15322</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Gandalf napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15221</link>
			<description><![CDATA[Zaczyna się blokowanie ust, czyli powraca cenzura. Najpierw na celownik wzięto zasłużonego w pielęgnowaniu pamięci i prawdy o ofiarach rzezi wołyńskiej ks. Isakowicza-Zaleskiego. Poniżej cytuję wpis z jego bloga: "Banderowcy w nowym rządzie (05-03-2014) Tekst zablokowany przez redakcję "Gazety Polskiej". Przyznanie nacjonalistom ważnych stanowisk państwowych niczego Ukrainie dobrego nie wróży. Ci co chcieli Ukrainę sowiecką zastąpić banderowską mogą mieć satysfakcję, bo wśród nowych ministrów ukraińskich znalazło się kilku czcicieli UPA. Pierwszy z nich to Arsenij Jaceniuk, premier. Jako prezes Fundacji Open Ukraine realizował on program „Wspólna historia – wspólna przyszłość”, w ramach którego we wschodniej Ukrainie promował UPA. Drugi z nich to Ołeksander Sycz, wicepremier, rodem z Wołynia. Jako historyk zajmuje się badaniami nad życiem Stepana Łenkawskiego, głównego ideologa Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów, autora „Dekalogu ukraińskiego nacjonalisty”. W 2011 r. uczestniczył w hucznych obchodach 102. rocznicy urodzin Bandery. Jak pisał Eugeniusz Tuzow-Lubański, nazwał on wówczas region karpacki "banderowską krainą", a radnych samorządów regionu wzywał do stania się "duchowymi i urzędowymi banderowcami. Trzeci z nich, to Borys Tarasiuk , wicepremier ds. integracji z UE (w ostatniej chwili ponoć wycofał się). Przez lata pracował w dyplomacji radzieckiej m.in. w Nowym Yorku. Na takim stanowisku trzeba było być albo agentem KGB, albo osobą przez niego akceptowaną. Później był instruktorem Komitetu Centralnego Komunistycznej Partii Ukrainy. Z kolei w 2007 r., w 65. rocznicę powstania UPA wezwał prezydenta Wiktora Juszczenkę do uznania tej zbrodniczej organizację za stronę walczącą o niepodległość. Czwarty to Andrij Mochnyk, minister środowiska, aktywny polityk "Swobody". W 2009 r. wraz Ołehem Tiahnybokiem i Ołeksandrem Syczem zwracał się do prezydenta o nadanie Banderze tytułu bohatera narodowego. Rok później miałem wątpliwą przyjemność poznać go osobiście, gdy jako „sotnik” bojówki zerwał konferencję prasową w Kijowie, poświęconą zagładzie Polaków, Ormian i Żydów. I co ten bojówkarz ma wspólnego z ekologią? Piąty to Ihor Szwajka, minister rolnictwa, poseł „Swobody”. Osobną sprawą jest wprowadzenie do rządu ludzi z skrajnego Prawego Sektora, naśladującego UPA. Przyznanie nacjonalistom ważnych stanowisk państwowych niczego Ukrainie dobrego nie wróży. Poza tym, będą oni bardziej zajmować się stawianiem kolejnych pomników UPA i SS Galizien niż ratowaniem upadających fabryk. Na koniec dobra wiadomość z Polski. Przyjęto dymisję złożoną przez wojewodę lubelską Jolantę Szołno-Koguc, która m.in. ocenzurowała napis na pomniku w Lublinie, poświęconym ofiarom ludobójstwa na Kresach. Innych urzędników. którzy boją się prawdy, zachęcam, aby zrobili to samo. ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski"]]></description>
			<dc:creator>Gandalf</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 07 Mar 2014 20:57:34 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15221</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Wiln. napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15190</link>
			<description><![CDATA[Bardzo słuszny komentarz lidera AWPL. Tomaszewski krytykuje zbrojne manewry Putina na Krymie. Ale też podkreśla, że Majdan dokonał rewolucyjnego przewrotu czyli zamachu stanu, a to nie jest działanie demokratyczne. Zresztą wydarzenia na Ukrainie są dużo bardziej skomplikowane niż to pozornie wygląda. Trudno ocenić kto jest kim i jakie ma cele. A do tego na Majdanie powiewają banderowskie flagi i padają upowskie hasła, o mocno antypolskim zabarwieniu. Dlatego warto zachować rozsądek a nie poddawać się emocjom.]]></description>
			<dc:creator>Wiln.</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 07 Mar 2014 12:09:04 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15190</guid>
		</item>
		<item>
			<title>vega napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15094</link>
			<description><![CDATA[do kaliber: ciekawe co ci wszyscy krytycy powiedzieliby, gdyby przyszła jakaś banda i obaliłaby Grybauskaite???]]></description>
			<dc:creator>vega</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 13:33:36 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15094</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kaliber44 napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15089</link>
			<description><![CDATA[kiedy czyta się niektóre posty na delfinarium można odnieść wrażenie, że jest jakiś obowiązek popierania nowej władzy na Ukrainie, bo jeśli nie jesteś zwolennikiem Putina... Całe szczęście Waldemar Tomaszewski jest niezaleznym politykiem i nie boi się wyrażać swojego zdania. Bardzo łatwo płynąć z prądem, ale nie każdy ma odwagę powiedzieć coś na daną chwilę niepopularnego, co nie oznacza, że błędnego. Słuchałem dzisiaj wywiadu z liderem AWPL w Radiu Znad Wilii. Waldemar Tomaszewski wyraźnie powiedział, że popiera opcję, gdzie do zmiany władzy dochodzi przy urnach, a nie wyniku rewolucji, gdzie często przelewana jest krew niewinnych ludzi. Do wszystkich krytyków- na prawdę jesteście za rozwiązaniami siłowymi, gdzie cierpią zwykli obywatele, czy może za demokracją??? A swoją drogą pani Widtmann daleko do profesjonalizmu dziennikarskiego.]]></description>
			<dc:creator>kaliber44</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 12:56:18 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15089</guid>
		</item>
		<item>
			<title>jan71 napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15087</link>
			<description><![CDATA[Tomaszewski wyraził głośno to, o czym wielu myśli i się zgadza, ale ze względu na politpoprawność i obowiązujące "trendy" boi się przyznać. A Zachód dostaje solidnego łupnia za swoją naiwność. Teraz to Putin rozdaje karty i trzyma wszystkich w łapach, w klasycznym niedźwiedzim uścisku. Niestety jak zawsze, co już pokazywała historia, najbardziej na tym zamieszaniu może ucierpieć nasza część Europy. Niech teraz Obama, Markel, Cameron czy Holland (Tusk to w tej rozgrywce zwykły mały pionek)pokażą, co są warci, czy to tylko dmuchane mocarstwa....]]></description>
			<dc:creator>jan71</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 12:50:17 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15087</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ciekawostka napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15077</link>
			<description><![CDATA[Estoński MSZ potwierdził autentyczność rozmowy telefonicznej ministra Urmasa Paeta z szefową dyplomacji UE Catherine Ashton. W rozmowie, opublikowanej w internecie, mówi się, że snajperzy w Kijowie strzelali do obu stron, a mógł za tym stać "ktoś z nowej koalicji". Paet mówił szefowej unijnej dyplomacji o podejrzeniach, że ci sami snajperzy strzelali na kijowskim Majdanie Niepodległości zarówno do demonstrujących, jak i milicji. - Tam coraz bardziej sądzi się, że to nie (były prezydent Wiktor) Janukowycz stał za snajperami, ale ktoś z nowej koalicji - oświadczył minister. W rozmowie powołał się on na relacje działaczki obywatelskiej przedstawionej jako Olha. Według mediów chodzi o Olhę Bohomolec, lekarkę z ochotniczych służb medycznych Euromajdanu. Z ust ministra pada także sformułowanie, że "niepokojące jest, iż nowa koalicja nie chce zbadać, co dokładnie się stało". Według estońskiego ministra celem rozmowy z Ashton było "przekazanie emocji, nastroju i wydarzeń, z którymi zetknął się w czasie wizyty w Kijowie". Podkreślił on, że doniesienia o snajperach w Kijowie muszą być zweryfikowane w toku rzetelnego i niezależnego śledztwa. Rzeczniczka estońskiego MSZ sprecyzowała, że rozmowa telefoniczna odbyła się 26 lutego.]]></description>
			<dc:creator>ciekawostka</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 10:43:53 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15077</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Marcin pl napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15074</link>
			<description><![CDATA[Takich chłodnych analiz jak ta Tomaszewskiego brakuje wśród polskich polityków. Nie ma co się zachłystywać ukraińską rewolucją, tylko trzeba najpierw zdefiniować własny interes narodowy, i dopiero w oparciu o niego budować strategię działania. Tego brakuje zarówno w Polsce jak i w całej Unii Europejskiej. Można tylko żałować, że polityk formatu lidera AWPL funkcjonuje w litewskiej polityce a nie polskiej. Bo on potrafi bronić pryncypialnych wartości i dobrze rozumianego interesu własnej społeczności (w tym wypadku Polaków na Litwie).]]></description>
			<dc:creator>Marcin pl</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 10:24:44 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15074</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Ryś napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15073</link>
			<description><![CDATA[Prawdziwy polityk, musi wystrzegać się stereotypów w myśleniu i za podstawę działalności musikirować się prawdą, żeby byćwiarygodnym i miećautorytet i zaufanie u ludzi, co iuczynił Tmaszewski objektywnie wypowiadając prawdę.Nie wszystkim to się podoba,ale trudno inni mają inne cele i dlatego wzbudziło to histeryczną reakcję w niektórych mediach przekupnych,szczególnie w sajudzistowskich.Ale cóż muszą to przełknąć bo w zasadzie liczy się prawda i tylko prawda a jeszcza człowiek który tę prawdę ośmielił się powiedzieć.]]></description>
			<dc:creator>Ryś</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 10:17:52 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15073</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Bohatyrowicz napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15062</link>
			<description><![CDATA[Zgadzam się z tym co powiedział poseł Tomaszewski, to co dzieje się na Ukrainie to totalny rewolucyjny chaos i przejęcie władzy przez banderowców poprzez klasyczny zamach stanu, na którym ucierpią zwykli ludzie. Nie ma dobrych rewolucji, każda niesie spustoszenie i śmierć. W demokratycznych krajach od zmian są wybory a nie przewroty. Szkoda że tak niewiele osób o tym mówi a ludzie są manipulowani przez media w imię walki o strefy wpływów, smutne to. Tym bardziej trzeba docenić zdroworozsądkową i odważną ocenę Tomaszewskiego.]]></description>
			<dc:creator>Bohatyrowicz</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 08:23:33 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15062</guid>
		</item>
		<item>
			<title>oki napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15058</link>
			<description><![CDATA[To już nie pierwsza rewolucja na Ukrainie. Dlatego trzeba pozwolić by ludzie wybrali sami władzę swojego kraju. Przecież to oni będą musieli w tym kraju żyć. Uważam, że pozycja W. Tomaszewskiego jest obiektywna.]]></description>
			<dc:creator>oki</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 07:58:08 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15058</guid>
		</item>
		<item>
			<title>da napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15034</link>
			<description><![CDATA[brawo! wreszcie ktoś ma odwagę mówić o tym jak jest, a nie słodko-pierdząco nawijać jak to Ukraina chce do Europy. Ja się pytam- o jakiej Europie może być mowa, jeśli w pierwszej kolejności znosi się ustawę o mniejszościach narodowych??? Może dla Litwy to normalka...]]></description>
			<dc:creator>da</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 19:52:00 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15034</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Alina napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15017</link>
			<description><![CDATA[Brawo panie Waldemarze! Politycy krajów zachodnich nie powinni tak bezkrytycznie podchodzić do nowej władzy na Ukrainie, bo może sie to źle skończyć. Wszyscy skupili się na krytyce Putina, a jak widać i liderzy majdanu mają brud za pazurami.]]></description>
			<dc:creator>Alina</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 17:03:19 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15017</guid>
		</item>
		<item>
			<title>mac56 napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15007</link>
			<description><![CDATA[Waldemar Tomaszewski jest głosem rozsądku. Polityk z prawdziwego zdarzenia powinien umieć obiektywnie ocenić sytuację, zwłaszcza pod kątem tego jak dane wydarzenie wpływa na szarych obywateli.]]></description>
			<dc:creator>mac56</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 16:34:16 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15007</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zbigniew napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15004</link>
			<description><![CDATA[Tak jest rzeczywiście Polska może mieć problemy w przyszłości z Ukrainą, jeśli wejdą do władzy elementy skrajnie nacjonalistyczne każdy liczy że nie,że Ukraina wybierze normalnych ludzi, jeśli jednak... nawalny deszcz i dziurawa rynna równe szkody może poczynić. Tak czy tak zbrojenia są rzeczą niedobrą,ale konieczną, o tym powinni pamiętać nasi decydenci a nie twierdzić że Krajowi nic nie zagraża.]]></description>
			<dc:creator>Zbigniew</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 14:25:52 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15004</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Max napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15003</link>
			<description><![CDATA[Ukraiński "pomarańczowy" prezydent Wiktor Juszczenko - zbrodniarzy Stepana Banderę i Romana Szuchewycza ogłosił bohaterami narodowymi Ukrainy. Niejaka Julia Tymoszenko ochoczo przyklasnęła temu. Tacy są ci ukraińscy politykierzy. A my mamy dobrą pamięć.]]></description>
			<dc:creator>Max</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 14:10:02 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15003</guid>
		</item>
		<item>
			<title>vega napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15001</link>
			<description><![CDATA[pan Tomaszewski kolejny raz pokazał, że przede wszystkim najważniejsi są dla niego zwykli obywatele, którzy w tej bitwie oligarchów najbardziej ucierpieli, a teraz jeszcze zapewne ucierpią mniejszości narodowe na Ukrainie. Bradzo trafna wypowiedź!]]></description>
			<dc:creator>vega</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 14:02:42 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-15001</guid>
		</item>
		<item>
			<title>pamięć napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14999</link>
			<description><![CDATA[Rzezie na Wołyniu mocno mi się kojarzą z mordami w Ponarach. I tu i tam nieludzkie bestie okrutnie mordowały niewinnych Polaków, często swoich sąsiadów i znajomych. Tego nie można ot tak zapomnieć, w imię poprawnych stosunków z Ukrainą i Lietuvą. Ta rana wciąż krwawi, a zbrodnie do dziś są nierozliczone i przemilczane w imię idiotycznej "poprawności". Wciąż żyją rodziny ofiar, dla których ta tragedia jest bólem każdego dnia.]]></description>
			<dc:creator>pamięć</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 13:59:48 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14999</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Ola napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14998</link>
			<description><![CDATA[Perfekcyjna ocena sytuacji. Całkowicie się zgadzam z każdym zdaniem. Brawo!]]></description>
			<dc:creator>Ola</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 13:56:19 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14998</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kaliber44 napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14997</link>
			<description><![CDATA[Bardzo dobra wypowiedż Waldemara Tomaszewskiego. Gdyby tylko jeszcze politycy z RP umieli tak trafnie ocenić sytuację na Ukrainie może nie byłoby tych żenujących incydentów, gdzie polscy polityce wykrzykują na Majdanie banderowskie hasła... Na Ukrainie zbudziły się nacjonalistyczne demony i trzeba mieć tego świadomość.]]></description>
			<dc:creator>kaliber44</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 13:47:59 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14997</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Memuar napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14995</link>
			<description><![CDATA[Ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski tak powiedział o Olehu Tiahnyboku, jednym z liderów Majdanu, ukraińskim nacjonaliście i przywódcy partii "Swoboda": - To jest nazista, który gloryfikuje zbrodniarzy. Na Majdanie dużo jest sztandarów czerwono-czarnych, a więc tych, które są nazistowskimi sztandarami morderców. I właśnie pamiętając, jak Wiktor Juszczenko wyprowadził w pole polskich polityków, trzeba być bardzo ostrożnym w tym, co się robi na terenie Majdanu i co się tam mówi. I dalej: - Na Ukrainie z jednej strony jest opcja prorosyjska, ja bym nawet nazwał ją – prosowiecką, postkomunistyczną, a z drugiej strony opcja nacjonalistyczna o podłożu faszystowskim. Przy tym bardzo antypolska i antysemicka. Trzeba wyraźnie powiedzieć, że dzisiejsza opozycja jest ogromnie podzielona. Polakom nigdy po drodze nie będzie z partią Swoboda, czy z banderowcami. Paradoksalnie może to się skończyć dla nas trafieniem z deszczu pod rynnę. A o politykach, głównie polskich, którzy "zachowują się jak słoń w składzie porcelany": - Wpadają na Majdan, pokrzyczą i wyjeżdżają, w ogóle nie orientując się w sytuacji. A trzeba pamiętać, że na Ukrainie jest duża mniejszość polska, która ma bardzo dobre spojrzenie na te sprawy. Natomiast politycy z Warszawy absolutnie nie chcą z tymi Polakami utrzymywać kontaktów, nie interesują ich opinie i dlatego popełniają błędy.]]></description>
			<dc:creator>Memuar</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 13:28:13 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14995</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Ka.K. napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14993</link>
			<description><![CDATA[Unia wykazała wielką słabość. Zresztą chyba nie jest poważnie zainteresowana siłowaniem się z Rosją. Przecież główne państwo Unii czyli Niemcy robią swoje prywatne interesy z Rosją, np. budując gazociąg północny, a przy okazji łamiąc aż dwie ważne zasady: europejskiej solidarności energetycznej oraz prowadzenia wspólnej polityki zagranicznej z państwami spoza Unii. Jak wiadomo duży może więcej, więc Niemcy nie muszą się zbytnio liczyć z innymi państwami wspólnoty. A jeśli Ukraina kiedyś jednak zwiąże się z Unią, to tym państwem, które najwięcej na tym zyska, i tak będą Niemcy. Czyli w każdych okolicznościach wzmacnia się Berlin.]]></description>
			<dc:creator>Ka.K.</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 13:18:57 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14993</guid>
		</item>
		<item>
			<title>wiln. napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14990</link>
			<description><![CDATA[Bardzo rozsądny i wyważony komentarz lidera AWPL. Ta ruchawka na Ukrainie wcale nie jest taka jednoznaczna. Są działania siłowe, są prowokacje, giną ludzie, a tzw. nowa władza wyłoniła się z rewolucji - a przewrót siłowy to z pewnością nie są metody demokratyczne. Do tego na Majdanie powiewają banderowskie flagi i padają upowskie hasła, o mocno antypolskim zabarwieniu. To wszystko jest dużo bardziej niejednoznaczne niż głoszą niektórzy rozochoceni obserwatorzy.]]></description>
			<dc:creator>wiln.</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 12:43:08 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14990</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rejtan napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14989</link>
			<description><![CDATA[Popieram diagnozę problemu, którą przedstawił tu europoseł Tomaszewski, to co dzieje się na Ukrainie to rewolucja i zwykły zamach stanu na którym ucierpią zwykli ludzie. Obecna koalicja rządząca Ukrainą to dwie partie, obie proupowskie i odwołujące się do tradycji banderowskich, to zły znak na przyszłość, o czym świadczy wywiad Tarasenki dla polskiej gazety Rzeczpospolita, w którym powiedział że sprawiedliwość dziejowa wymaga aby Przemyśl i 14 innych powiatów polskich "wróciły" do Ukrainy. I to ma być dobra rewolucja? Takich ludzi popiera dzisiaj unia, straszne.]]></description>
			<dc:creator>Rejtan</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 12:41:07 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14989</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Jagmin napisał:</title>
			<link>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14988</link>
			<description><![CDATA[Wywiad z Anrijem Tarasenko, rzecznikiem Majdanu(straszne poglądy): Bandera zainspirował jednak rzeź na Wołyniu, w wyniku której zostało zamordowanych przeszło 100 tys. Polaków. Nie odpowiada więc za ludobójstwo? -To brednia. Dokładnie śledziłem historię OUN i wiem, że to po prostu nieprawda. Owszem, Bandera zalecał stosowanie radykalnych metod, ale przecież z okupantem należy walczyć wszystkimi metodami. Tym bardziej kiedy ten okupant nie chce opuścić twojej ziemi. Tyle że to były lata wojny, więc Polaków trudno nazwać okupantami. -Nasz kraj okupowali Niemcy, Polacy, Rumuni, Węgrzy, Rosjanie. Polska jest dziś najważniejszym sojusznikiem Ukrainy w walce o integrację z Europą. Czy z tego punktu widzenia nie jest błędem taktycznym eksponowanie na Majdanie symboli UPA? -Rozumiem, w czym rzecz, ale my jesteśmy banderowcami i z powodów taktycznych nie możemy się wyrzec naszych przekonań. Obecne granice Ukrainy są sprawiedliwe? -Nacjonalista to ktoś, kto dąży do zjednoczenia wszystkich ziem etnicznych swojego narodu, tych, gdzie Ukraińcy żyli od tysięcy lat. Inaczej nie można go nazwać nacjonalistą. Po wojnie operacja „Wisła" spowodowała, że Ukraińcy z tych ziem etnicznych zostali wyrzuceni i sprawiedliwość nakazywałaby, aby te ziemie do Ukrainy wróciły. Mówię o Przemyślu i kilkunastu innych powiatach.]]></description>
			<dc:creator>Jagmin</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 12:39:16 +0000</pubDate>
			<guid>http://l24.lt/pl/polityka/item/28615-w-tomaszewski-nie-jestem-zwolennikiem-rewolucji#comment-14988</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
