Ratai http://l24.lt Wed, 22 May 2019 23:35:05 +0300 Joomla! - Open Source Content Management lt-lt Praėjusi para keliuose: sužeistas 21 žmogus http://l24.lt/lt/ratai/item/302408-praejusi-para-keliuose-suzeistas-21-zmogus http://l24.lt/lt/ratai/item/302408-praejusi-para-keliuose-suzeistas-21-zmogus Daugiausia eismo įvykių įvyko dėl vairuotojų pirmenybės taisyklių nesilaikymo

Lietuvos kelių policijos tarnybos pirminiais duomenimis, per praėjusią parą užregistruota 15 eismo įvykių, kuriuose sužeistas 21 žmogus. Vieno eismo įvykio metu sužeistas 12-metis keleivis.

Dėl neblaivių vairuotojų kaltės įvyko 3 eismo įvykiai, laimei, žmonės šiuose įvykiuose nenukentėjo.

Daugiausia eismo įvykių antradienį įvyko dėl vairuotojų pirmenybės taisyklių nesilaikymo, užregistruoti 6 tokie eismo įvykiai, sužeista 11 žmonių. Dėl nepasirinkto saugaus važiavimo greičio, nuo kelio nuvažiavo 3 transporto priemonės, vairuotojų nesuvaldyti lengvasis automobilis, motociklas ir mopedas.

Dar vienas motociklo vairuotojas buvo sužeistas, kai sankryžoje jo nepraleido į kairę sukantis automobilis, panašiomis aplinkybėmis buvo sužeistas ir dviračio vairuotojas.

Vienas įvykis įvyko dėl dviratininko kaltės, kai šis nepraleido pagrindiniu keliu važiavusio automobilio. Užregistruotas 1 eismo įvykis, kuriame elektrinį paspirtuką vairavęs vyras partrenktas, važiuojantis per pėsčiųjų perėją.

]]>
kobakp@gmail.com (Pavel K.) Ratai Wed, 22 May 2019 14:10:03 +0300
Vilniaus gatvėse šurmuliuos jau dešimtas „Velomaratonas“ http://l24.lt/lt/ratai/item/302090-vilniaus-gatvese-surmuliuos-jau-desimtas-velomaratonas http://l24.lt/lt/ratai/item/302090-vilniaus-gatvese-surmuliuos-jau-desimtas-velomaratonas Kasmet minias dviračių sporto entuziastų iš visos Lietuvos pritraukiantis renginys vyks jau dešimtąjį kartą

Didžiausia šalyje dviratininkų šventė - „Velomaratonas“ - sugrįžta į sostinės gatves. Kasmet minias dviračių sporto entuziastų iš visos Lietuvos pritraukiantis renginys vyks jau dešimtąjį kartą, o šią sukaktį įprasmins pristatydamas naują vardą. Ilgalaikė partnerystės sutartis pasirašyta su prekybos tinklu „Iki“.

Prieš dešimtmetį kaip masinių sporto renginių šauklys gimęs dviračių maratonas nuo pat pradžių turėjo siekį kurti tradicijas. Organizatorių teigimu, per 10 metų šis renginys jau tapo ne tik gražia, bendraminčius vienijančia sporto švente, bet ir atlieka svarbią socialinės atsakomybės misiją.

„Tvariausios partnerystės vyksta tuomet, kai savo jėgas sujungia patirtį ir vertybinį stuburą turinčios asmenybės. Dešimtąjį gimtadienį švenčiantis „Velomaratonas“ yra mėgstamas žmonių, organizacijų, yra tapęs vienu svarbiausių masinių renginių Lietuvoje. Prekybos tinklas, pasirašydamas ilgalaikę partnerystę su šiuo socialiu renginiu, įrodo, kad ne veltui yra siejamas su bendromis vertybėmis: šeima, sveiku gyvenimo būdu, ekologija bei eismo kultūra“, - pasakojo „Velomaratono“ sumanytojas Benediktas Vanagas.

Jam antrino ir prekybos tinklą „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ generalinis direktorius Gerardas Rogas: „Visuomet ypatingą dėmesį skiriame sveikai ir kokybiškai mitybai, kuri yra neatsiejama nuo aktyvaus gyvenimo būdo, todėl džiaugiamės galimybe tapti šio unikalaus sportinio renginio, o drauge ir visos bendruomenės dalimi. Ši partnerystė padės dar plačiau skleisti ir puoselėti sveikos gyvensenos idėjas, o jubiliejinį, dešimtąjį, kartą vyksiantis renginys suartins dar daugiau dviračių sportui, judėjimui bei tinkamai mitybai neabejingų žmonių. Tikime, kad su mūsų visų indėliu tai taps gražia bendraminčių ir šeimų švente“.

Kuriamas tradicijas įrodo ne tik dešimtasis „Velomaratono“ gimtadienis, bet ir jau aštuonerius metus pagrindine partnere esanti draudimo kompanija „Ergo“, ilgametį bendradarbiavimą pratęsusi dar dvejiems metams.

„Kasmet vis daugiau lietuvių sėda ant dviračių. Mes siekiame būti aktyviais dviračių kultūros formavimo ambasadoriais ir prisidedame, kad bendraminčius ar šeimas buriančia transporto priemone būtų saugu keliauti tiek mieste, tiek užmiestyje. Kartu su „Velomaratonu“ ir partneriais rengiame įvairias socialines iniciatyvas, kuriomis skatiname visų eismo dalyvių atsakingumą, savitarpio supratimą ir saugumą. Po pernai įgyvendintos iniciatyvos, Kelių eismo taisyklėse atsirado rekomendacija dviratininkus keliuose lenkti 1,5 metro atstumu. Be to, turime ir savo darbuotojų komandą, kuri mielai mina pedalus „Velomaratone“ ir kelerius metus yra pripažinta, kaip gausiausia šventės komanda“, - teigė draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje generalinis direktorius Tadas Dovbyšas.

„Velomaratonas“ tradiciškai vyks priešpaskutinį vasaros sekmadienį - rugpjūčio 18 dieną Vilniuje. Renginio startas ir finišas numatytas prie LR Seimo rūmų. Didžiausioje Baltijos šalių dviračių šventėje mėgėjams skirtas mėgėjų važiavimas (pasirinktinai 10, 20 arba 30 km), treniruotiems mėgėjams - „Semi Sport“ (50 km) grupė, profesionalams - „Sport“ (100 km) važiavimas, o vaikų bei riedučių, riedlenčių ir paspirtukų grupės dalyviai riedės atskiroje, 2,4 km ilgio trasoje.

]]>
kobakp@gmail.com (Pavel K.) Ratai Mon, 20 May 2019 16:08:01 +0300
Prasideda darbai vienoje pagrindinių Kauno sankryžų: vairuotojai turės apsišarvuoti kantrybe http://l24.lt/lt/ratai/item/302021-prasideda-darbai-vienoje-pagrindini-kauno-sankryz-vairuotojai-tures-apsisarvuoti-kantrybe http://l24.lt/lt/ratai/item/302021-prasideda-darbai-vienoje-pagrindini-kauno-sankryz-vairuotojai-tures-apsisarvuoti-kantrybe Kaip skelbia savivaldybė, visoje statybvietės teritorijoje automobilių greitis bus ribojamas iki 30 kilometrų per valandą

Prasideda darbai vienoje pagrindinių Kauno sankryžų, jungiančių Savanorių prospektą su Šv. Gertrūdos ir E. Ožeškienės gatvėmis. Dėl to šiose vietose iki rugpjūčio 31 d. numatomi eismo apribojimai. Kauno miesto savivaldybė perspėja apie galimas transporto spūstis.

Vairuotojai raginami atkreipti dėmesį į du pagrindinius eismo tvarkos pakeitimus. Pirmiausia, E. Ožeškienės gatve transporto eismas vyks tik viena kryptimi - K. Donelaičio gatvės link. Čia skirtingais etapais numatomi gatvės susiaurėjimai iki vienos eismo juostos. Be to, vienpusis eismas laikinai bus ir Jeruzalės skersgatvyje (pro Kauno choralinę sinagogą) - tik Savanorių prospekto kryptimi.

Savanorių prospekto įkalnės pradžioje numatyti gatvės susiaurėjimai. Čia transportas judės abiem kryptimis, tačiau eismui bus skirta tik po vieną eismo juostą.

Kaip skelbia savivaldybė, visoje statybvietės teritorijoje automobilių greitis bus ribojamas iki 30 kilometrų per valandą.

Vairuotojams patariama stebėti kelio ženklus ir vadovautis apylankų nuorodomis. Viena pagrindinių arterijų apvažiavimui taps Maironio gatvė, taip pat intensyvesnis srautas gali nusidriekti V. Putvinskio gatve.

Vairuotojams rekomenduojama rinktis alternatyvius maršrutus, taip išvengiant transporto spūsčių ir laiko gaišinimo.

Pasak Kauno miesto savivaldybės specialistų, šiame rekonstrukcijos etape bus iš pagrindų atnaujintos „Kauno vandenų“ vandentiekio trasos, pakeistos troleibusų kontaktinio tinklo atramos, gatvės apšvietimo stulpai.

]]>
kobakp@gmail.com (Pavel K.) Ratai Mon, 20 May 2019 14:01:23 +0300
Atnaujintas „Audi A4“: dar sportiškesnis ir pažangesnis http://l24.lt/lt/ratai/item/301808-atnaujintas-audi-a4-dar-sportiskesnis-ir-pazangesnis http://l24.lt/lt/ratai/item/301808-atnaujintas-audi-a4-dar-sportiskesnis-ir-pazangesnis Atnaujintas „Audi A4“: dar sportiškesnis ir pažangesnis

Atnaujintas „Audi A4“ atstovauja tikrąsias prekės ženklo vertybes. Po ketverių metų darbo „Audi“ pristato vidutinio dydžio automobilį, kuris yra dar patogesnis ir sportiškesnis. Jo išorė atkartoja naująjį keturių žiedų gamintojo dizainą, o didžiulis MMI lietimui jautrus ekranas suteikia patogų valdymą, panašų į išmaniojo telefono.

Daugelis variklio modelių turi integruotą lengvojo hibrido (MHEV) sistemą, užtikrinančią komfortą ir efektyvumą. Tai galioja ir „Audi S4 TDI“, po kurios kapotu pirmą kartą yra V6 TDI variklis, 48 voltų pagrindinė elektros sistema ir elektra varomas kompresorius (EPC), žadantis dar smagesnį pagreitėjimą. Tai yra unikali galios, traukos ir efektyvumo kombinacija šiame segmente.

Sportiška išvaizda: išorė ir interjeras

Dėl sportiškų dizaino elementų vidutinio dydžio automobilio modelis tapo dar dinamiškesnis ir rafinuotesnis, rašoma pranešime spaudai. Priekinės grotelės dabar yra dar platesnės ir žemesnės, o ryškūs kėbulo kontūrai virš ratų primena „Quattro“ šeimos genus. Į standartinius „Audi A4“ modelius nuo šiol įeina ir aukščiausios klasės „Matrix LED“ technologijos žibintai.

Švelnaus „Audi A4“ interjero įspūdį sustiprina horizontalios linijos, o priekinės panelės centre įtaisytas didžiulis MMI lietimui jautrus ekranas – naujosios operacinės sistemos valdymo skydas.

Ryšiai

Iki šiol naudotus funkcinius mygtukus pakeitė aukštos raiškos, 10,1 colio (25,6 cm) įstrižainės lietimui jautrus TFT technologijos ekranas. Jame pažangiomis ryšių sistemomis aprūpinto automobilio multimedijos sistemas valdyti taip pat lengva ir patogu, kaip įprastą išmanųjį telefoną.

„Audi connect“ pagalbos skambučiai ir paslaugos nuo šiol įeina į visus modelius. Savo telefoną su automobiliu galima sujungti naudojant nemokamą „myAudi“ programėlę. „Audi connect“ rakto funkcija leidžia atrakinti, užrakinti automobilį ir užvesti variklį naudojant suderinamą „Android“ išmanųjį telefoną. Dar viena skaitmeninė funkcija – personalizavimas: savo individualius nustatymus automobilio sistemoje gali išsaugoti iki 14 „myAudi“ vartotojų.

„Audi A4“ galima rinktis su daugybe pagalbinių vairavimo sistemų. Pasirenkamos sistemos yra sugrupuotos į tris paketus – „Tour“ (kelionė), „City“ (miestas) ir „Park“ (parkavimas). Pavyzdžiui, į pirmąjį paketą įeina prisitaikanti greičio palaikymo sistema su „Stop&Go“ funkcija, automatiškai palaikanti atstumą nuo kito automobilio. Be to, atsižvelgdama į efektyvumo rodiklius, ši sistema gali automatiškai pagreitinti ar pristabdyti automobilį, net jei kelyje nėra kitų automobilių. Tai ji atlieka analizuodama „Car-to-X“ pranešimus, navigacijos duomenis ir kelio ženklus.

Elektrifikacija: važiuoklės sistema

Pradėjus prekybą Europoje, „Audi A4“ modelis bus siūlomas su šešiais turbokompresoriniais varikliais. Jų galia siekia nuo 110 kW (150 PS) iki 255 kW (347 PS), variklių pasirinkimas nuo 35 TFSI iki S4 TDI. Vėliau gamą papildys dar du variklių modeliai: 30 TDI, išvystantis 100 kW (136 PS) galią, ir 35 TDI, suteikiantis 120 kW (163 PS) galią. Visi varikliai – tiek keturių cilindrų dyzeliniai, V6 TDI ar keturių cilindrų TFSI – atitinka „Euro 6d-temp“ emisijų standartus.

Prekybos pradžioje trys variklių modeliai turės 12 voltų hibridines sistemas (MHEV), kurios sumažina kuro suvartojimą, o kelionė tampa dar patogesnė. Remiantis „Audi“ matavimais, kasdieniame vairavime MHEV sistema sumažina kuro suvartojimą iki 0,3 litro šimtui kilometrų.

Sportiškas ir darnus: pakaba

Pirkėjai gali rinktis iš standartinės ir sportinės pakabos, taip pat siūlomi du adaptyvūs pakabos paketai. Tai komfortiška pakaba su amortizatorių valdymu, kurioje važiuoklės aukštis yra 10 mm mažesnis ir dėl to kelionės yra itin patogios; antroji – 23 mm pažeminta sportiškoji pakaba su arba be amortizatorių valdymo, kuri pabrėžia sportišką automobilio charakterį ir komfortą.

Dyzelio galia: „Audi S4 TDI“

Abu A4 šeimos S modeliai – „Audi S4 TDI“ ir „S4 TDI Avant“ – turi galingus V6 dyzelinius variklius. Šių 3,0 litrų variklių galia siekia 255 kW (347 PS), o sukimo momentas –700 Nm. „S4 TDI“ sedanas iš stovimos pozicijos 100 km/val. greitį pasiekia per 4,8 sekundės, jo maksimalus greitis apribotas iki 250 km/val. Šis galios ir efektyvumo derinys išskiria „Audi S4 TDI“ iš kitų segmento automobilių.

Automobilio galia rūpinasi elektra valdomas kompresorius, kuris akimirksniu reaguoja į akseleratoriaus pedalo spustelėjimus visomis vairavimo sąlygomis. Jis yra integruotas į naujos kartos 48 voltų elektros grandinę, kuri taip pat yra hibridinės sistemos dalis. Visa tai užtikrina dar didesnį efektyvumą nei A4 modeliuose esanti 12 voltų MHEV sistema. Atsarginė 12 voltų elektros sistema ir 48 voltų pagrindinė sistema yra sujungtos per galingą DC/DC keitiklį, o maksimali rekuperacijos galia stabdant siekia iki 8 kW. Po bagažine įrengto kompaktiško, oru vėsinamo ličio jonų akumuliatoriaus talpa siekia 0,5 kWh. Ši hibridinė sistema gali sumažinti kuro sąnaudas iki 0,4 litro šimtui kilometrų.

Tobulas valdymas kelyje ir bekelėje: „Audi A4 Allroad Quattro“

Dėl visų keturių varomųjų ratų ir 35 mm pakeltos važiuoklės prošvaisos „Audi A4 Allroad Quattro“ yra išskirtinio komforto ir gerų bekelės savybių derinys. Užsisakius pasirenkamą bekelei pritaikytą pakabą su amortizatorių valdymu, kelionės komfortas ir dinamiškumas dar padidėja. Šį modelį galima rinktis su benzininiu arba vienu iš dviejų dyzelinių variklių. Kelionės metu vairuotojas taip pat gali nustatyti vieną iš šešių skirtingų vairavimo profilių.

„Audi A4“ ir „Audi S4 TDI“ modeliai prekyboje Europos šalyse (kartu ir Lietuvoje) pasirodys 2019 metų rudenį.

]]>
gintarp1@gmail.com (Gintarė P.) Ratai Sat, 18 May 2019 14:51:04 +0300
Ar privalome segtis saugos diržą autobuse? http://l24.lt/lt/ratai/item/301625-ar-privalome-segtis-saugos-dirza-autobuse http://l24.lt/lt/ratai/item/301625-ar-privalome-segtis-saugos-dirza-autobuse Ar privalome segtis saugos diržą autobuse?

Įlipę į tarpmiestinį autobusą dažniausiai skubame atsisėsti ir patogiai įsitaisyti. Tačiau vienas pirmųjų veiksmų, kurį turime padaryti prieš pajudant autobusui į kelionę – užsisegti saugos diržą. Deja, bet daliai keleivių tai vis dar atrodo nereikšminga smulkmena ir jie nesusimąsto, kad būtent užsegtas diržas avarijos ar staigaus stabdymo atveju gali išgelbėti jų sveikatą ar netgi gyvybę.

Praėjusią savaitę, minint Jungtinių Tautų paskelbtą 5-ąją saugaus eismo savaitę „Lyderystė eismo saugumui“, Lietuvos transporto saugos administracijos ir policijos pareigūnai tikrino, ar važiuodami tolimojo susisiekimo autobusais keleiviai segasi saugos diržus. Per kelias dienas keliuose patikrinta 30 autobusų ir 286 jais vykę keleiviai, iš kurių 61 proc. segėjo saugos diržus.

„Saugos diržai autobusuose įrengti ne šiaip sau, o dėl pačių keleivių saugumo. Nors garsiai apie diržų segėjimą tolimojo susisiekimo autobusuose pradėta kalbėti neseniai, patikrinimų metu matome, kad žmonių sąmoningumas po truputį didėja. Vis dėlto dar daug žmonių nežino, kad autobuse esant įrengtiems saugos diržams, pagal Kelių eismo taisykles visi keleiviai privalo juos užsisegti. Ir tai yra kiekvieno asmeninė atsakomybė“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.

2018 metais atlikto LTSA tyrimo duomenys parodė, kad autobuso vairuotojo paraginimą užsisegti saugos diržą prieš išvažiuojant autobusui iš autobusų stoties ir priminimą tą patį padaryti tarpinėse stotelėse parduodant keleivio bilietą žmonės išgirsta, ir tai veikia – tikrinimo metu 20 proc. keleivių saugos diržą buvo užsisegę. Todėl tęsdami bendradarbiavimą su Lietuvos keleivių vežėjais ir autobusų stočių valdytojais, LTSA ir šiemet skatins vairuotojus prisiminti, kad jų vaidmuo vežant keleivius iš vieno miesto į kitą yra itin svarbus, kai kalbama apie saugos diržus, rašoma pranešime spaudai.

Artimiausiu metu visus vežėjus ir autobusų vairuotojus pasieks informaciniai lipdukai, raginantys niekada nepamiršti, kad prieš užvedant autobuso variklį tereikia ištarti „Užsisekime saugos diržus!”

]]>
gintarp1@gmail.com (Gintarė P.) Ratai Fri, 17 May 2019 15:39:32 +0300
Vienoje judriausių Kauno sankryžų – eismo apribojimai http://l24.lt/lt/ratai/item/301613-vienoje-judriausi-kauno-sankryz-eismo-apribojimai http://l24.lt/lt/ratai/item/301613-vienoje-judriausi-kauno-sankryz-eismo-apribojimai Vienoje judriausių Kauno sankryžų – eismo apribojimai

Artėjantis vasaros sezonas – pats darbų įkarštis Laisvės alėją rekonstruojantiems rangovams. Jau nuo kitos savaitės darbai persikels į vieną pagrindinių Kauno sankryžų, jungiančių Savanorių prospektą su Šv. Gertrūdos ir E. Ožeškienės gatvėmis. Dėl to numatomi ženklūs eismo apribojimai nuo gegužės 20 d. iki rugpjūčio 31 d. ir gali susidaryti transporto spūstys.

Vairuotojai raginami atkreipti dėmesį į pagrindinius du eismo tvarkos pakeitimus. Pirmiausia E. Ožeškienės gatve transporto eismas vyks tik viena kryptimi – K. Donelaičio gatvės link. Čia skirtingais etapais numatomi gatvės susiaurėjimai iki vienos eismo juostos. Be to, vienpusis eismas laikinai bus ir Jeruzalės skersgatvyje (pro Kauno choralinę sinagogą) – tik Savanorių prospekto kryptimi.

„Paprastai tariant, eismas E. Ožeškienės gatve bus leidžiamas tik iš senamiesčio pusės į centrą, o priešinga kryptimi jis bus uždarytas. Vadinasi, norint vykti senamiesčio link, pavyzdžiui, iš L. Sapiegos, Vasario 16-osios ar V. Putvinskio gatvių, vairuotojai turėtų Maironio ar A. Mickevičiaus gatvėmis kirsti Laisvės alėją ir toliau rinktis Kęstučio gatvę bei Karaliaus Mindaugo prospektą. Tuo metu Savanorių prospektą visi galės pasiekti važiuodami Jeruzalės skersgatviu, – pataria Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras. – Prašome vairuotojų geranoriškumo ir tikimės, kad šie laikini apribojimai nesukels didesnių nepatogumų.“

Savanorių prospekto įkalnės pradžioje numatyti gatvės susiaurėjimai. Čia transportas judės abiem kryptimis, tačiau eismui bus skirta tik po vieną eismo juostą.

Visoje statybvietės teritorijoje automobilių greitis bus ribojamas iki 30 kilometrų per valandą.

Vairuotojams patariama akylai stebėti kelio ženklus ir vadovautis apylankų nuorodomis. Viena pagrindinių arterijų apvažiavimui taps Maironio gatvė, taip pat intensyvesnis srautas gali nusidriekti V. Putvinskio gatve.

„Laisvės alėjos rekonstrukcijos projektas apima ne tik pėsčiųjų erdvę, bet ir jos prieigas. Siekiame, kad darbai būtų atlikti kompleksiškai, tuo pačiu keičiant ir požeminių komunikacijų tinklus. Visa tai daroma tam, kad daugiau į šią vietą netektų grįžti ir neprireiktų kasinėti naujai suremontuotos gatvės“, – kalbėjo P. Keras.

Vairuotojams rekomenduojama vengti kelionių pro šią vietą ir verčiau rinktis alternatyvius maršrutus, taip išvengiant transporto spūsčių ir nepageidaujamo laiko gaišinimo.

Pasak Kauno miesto savivaldybės specialistų, šiame rekonstrukcijos etape bus iš pagrindų atnaujintos „Kauno vandenų“ vandentiekio trasos, pakeistos troleibusų kontaktinio tinklo atramos, gatvės apšvietimo stulpai.

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

]]>
gintarp1@gmail.com (Gintarė P.) Ratai Fri, 17 May 2019 12:24:00 +0300
Praėjusią parą keliuose sužeista 12 žmonių http://l24.lt/lt/ratai/item/301463-praejusia-para-keliuose-suzeista-12-zmoni http://l24.lt/lt/ratai/item/301463-praejusia-para-keliuose-suzeista-12-zmoni Per parą sužeisti 3 vairuotojai ir 3 keleiviai, 1 motociklo vairuotojas, 1 pėsčioji, 1 paspirtuko vairuotoja, 3 dviratininkai

Lietuvos kelių policijos tarnybos pirminiais duomenimis, praėjusią parą, trečiadienį, mūsų šalies keliuose užregistruoti 85 eismo įvykiai, iš jų 12 eismo įvykių metu buvo sužeista 12 žmonių.

Tarp sužeistųjų - 2 nepilnamečiai, 8 m. pėsčioji ir 8 m. keleivė. Per parą sužeisti 3 vairuotojai ir 3 keleiviai, 1 motociklo vairuotojas, 1 pėsčioji, 1 paspirtuko vairuotoja, 3 dviratininkai.

Per parą dėl važiavimo pirmenybės taisyklių nesilaikymo, pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos, įvyko 4 susidūrimai sankryžose, dėl vairuotojų neatidumo ir nepasirinkto saugaus važiavimo greičio įvyko 2 susidūrimai su priekyje važiavusiomis transporto priemonėmis.

Joniškio rajone krautuvo vairuotojas užvažiavo ant dviratininkės, Vilniuje iš kiemo išvažiuojantis automobilis partrenkė paspirtuku važiavusią moterį. Magistraliniame kelyje Panevėžys-Pasvalys-Ryga įvyko susidūrimas kaktomuša, kurį sukėlė neblaivus vairuotojas (nustatytas 1,44 prom. girtumas).

Vakare Kaune keleivinis autobusas nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje degant draudžiamam šviesoforo signalui susidūrė su per perėją važiavusiu dviračiu, kurio vairuotojas paguldytas į ligoninę. Beveik tuo pačiu metu R. Kalantos g., taip pat Kaune, automobiliu buvo partrenkta netikėtai į kelią įbėgusi 8 metų mergaitė.

]]>
kobakp@gmail.com (Pavel K.) Ratai Thu, 16 May 2019 14:13:09 +0300
„Linava“ turi naują prezidentą - juo tapo R. Austinskas http://l24.lt/lt/ratai/item/301447-linava-turi-nauja-prezidenta-juo-tapo-r-austinskas http://l24.lt/lt/ratai/item/301447-linava-turi-nauja-prezidenta-juo-tapo-r-austinskas R. Austinskas

Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava” kongresas prezidentu dvejų metų kadencijai išrinko bendrovės „Autopaslauga“ savininką ir vadovą Romą Austinską.

Prezidentas išrinktas antrame balsavimo ture susirungus R. Austinskui (surinko 115 balsų) ir Erlandui Mikėnui (surinko 109 balsus). Pirmame ture R. Austinskas surinko 118 balsų, E. Mikėnas - 90 kongreso narių balsų.

Į „Linavos“ prezidentus pirmame ture taip pat kandidatavo Olegas Tarasovas, surinkęs 34 balsus. Dar du kandidatai Algimantas Kondrusevičius ir Vytautas Milėnas prieš pat kongresą savo kandidatūras atsiėmė.

Kadenciją baigęs prezidentas E. Mikėnas prezidentu buvo dvi kadencijas, prieš tai dvi kadencijas buvo „Linavos“ prezidiumo nariu.

Kaip ELTA jau rašė, Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“ balandžio pabaigoje dėl kvorumo nesurinkimo prezidento rinkimus nukėlė į gegužės 15 d.

]]>
kobakp@gmail.com (Pavel K.) Ratai Thu, 16 May 2019 11:12:42 +0300
Vilniaus oro uoste pavežėjai pasitiks specialioje aikštelėje http://l24.lt/lt/ratai/item/301231-vilniaus-oro-uoste-pavezejai-pasitiks-specialioje-aiksteleje http://l24.lt/lt/ratai/item/301231-vilniaus-oro-uoste-pavezejai-pasitiks-specialioje-aiksteleje Vilniaus oro uoste pavežėjai pasitiks specialioje aikštelėje

Nuo birželio pradžios sostinės pavežėjai savo klientų Vilniaus oro uoste lauks specialiai jiems skirtoje vietoje, o keleiviams rasti išsikviestą automobilį bus dar patogiau. Atsižvelgdamas į keleivių poreikius, Vilniaus oro uostas jau netrukus atnaujins ir specialiais ženklais išskirs vos 30 metrų nuo oro uosto terminalo esančią trumpalaikio stovėjimo aikštelę, kurioje po skrydžių keleivių galės patogiai laukti pavežėjų automobiliai.

„Vis daugiau keleivių Vilniaus oro uoste naudojasi pavežėjų paslaugomis, kurioms teikti iki šiol neturėjome specialios vietos. Todėl, atsižvelgdami į jų poreikius, didžiausioje ir patogiausioje trumpalaikio stovėjimo aikštelėje (aikštelė schemoje pažymėta P2 ženklu) atliksime pagerinimus, kurie atvykusiems keleiviams, ieškantiems iškviesto automobilio leis lengvai jį rasti“, - sako Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Prie pokyčių prisidės ir pavežėjimo įmonės, kurios savo programėlėse pažymės keleivių pasiėmimo tašką šioje aikštelėje, skelbiama pranešime spaudai. Vieni pirmųjų pavežėtojų, kurie teiks savo paslaugas šioje aikštelėje, yra platforma „Bolt“, tačiau sprendimas pristatomas ir dėl bendradarbiavimo kalbama su visomis šias paslaugas teikiančiomis bendrovėmis.

Teigiama, kad ši aikštelė yra patogi ne tik pasitikti pavežėjimo paslaugas teikiančius automobilius – keleiviai iš minėtos aikštelės miestą gali pasiekti naudodamiesi automobilių dalijimosi paslauga, kurią šioje vietoje jau teikia „CityBee“.

„Viso šioje aikštelėje yra 175 vietos lengviesiems automobiliams. Pavežėjų kiekis, žinoma, kaskart priklauso nuo skrydžių pikų ir bendro iškvietimų skaičiaus, tačiau pavežėjai turės teisę sustoti laisvose aikštelės vietose arčiausiai pėsčiųjų perėjos, vedančios iki terminalo. Į šią aikštelę lengviau patekti pavežėjams padės šviečiantis stendas ir nuorodos, įrengtos birželio pirmoje pusėje“, - teigia D. Čiuplys.

Kaip rodo praėjusių metų tyrimai, didžioji dalis – 37 proc. Vilniaus oro uosto keleivių vis dar prašo po kelionės juos pasiimti šeimos narių, bičiulių ar kolegų, tačiau naudojimasis pavėžėjų paslaugomis taip pat auga – jau siekia beveik 11 procentų. 

]]>
gintarp1@gmail.com (Gintarė P.) Ratai Tue, 14 May 2019 16:55:12 +0300
Vairuotojai per retai tikrinasi regėjimą http://l24.lt/lt/ratai/item/300907-vairuotojai-per-retai-tikrinasi-regejima http://l24.lt/lt/ratai/item/300907-vairuotojai-per-retai-tikrinasi-regejima Vairuotojai per retai tikrinasi regėjimą

Gydytojai oftalmologai tikina, kad regėjimą reikėtų tikrintis kasmet, tačiau tik ketvirtadalis vadovaujasi šiomis rekomendacijomis, rodo optikų tinklo „Vision Express“ atlikta reprezentatyvi visuomenės nuomonės apklausa. Tai ypač aktualu vairuojantiems, kurie, anot gydytojų oftomologų, regėjimą tikrinasi per retai, vairuoja be akinių ar „iš nuojautos“. Nors Lietuvoje vairuotojams regėjimą privalu tikrintis, kai daromas vairuotojo pažymėjimas – kas dešimtmetį – šiais laikais to nepakanka, siekiant užtikrinti saugumą kelyje.

Balandžio mėnesį „Spinter tyrimų“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa taip pat atskleidė, kad beveik ketvirtadalis automobilių, motociklų, motorolerių, dviračių ar elektroninių paspirtukų vairuotojų regėjimą tikrinosi prieš 4-5 metus, ir beveik 8 proc. – prieš 6-10 metų ar dar seniau. Didžiausia dalis respondentų teigė besitikrinantys akis kas 1-3 metus – tokių buvo beveik pusė, rašoma pranešime spaudai.

„Iš gydymo praktikos dažnai pasitaiko situacijų, kai vairuotojai nenešioja akinių, nors žino apie savo regėjimo sutrikimus: neva, jie turi didelį vairavimo stažą, todėl jiems akinių nereikia, vairuoja „iš nuojautos“. Teko susidurti ir su tokiais atvejais, kai be akinių vairuoja žmogus, kurio regėjimas yra penkis kartus blogesnis, negu turėtų būti. Todėl rekomenduoju regėjimą tikrintis kasmet, net jeigu jums atrodo, kad pastaruoju metu jūsų rega nesusilpnėjo“, – teigia optikų tinklo „Vision Express“ gydytoja oftalmologė Miglė Jarutienė.

Minint Jungtinių Tautų saugaus eismo keliuose savaitę, šiandien organizuota socialinė akcija, kurios metu buvo tikrinamas eismo dalyvių regėjimas. Vilniečių buvo klausiama, ar šie mato automobilių numerius, esančius 20 metrų atstumu. Akcijos metu apie 20 proc. dalyvių teigė nematantys numerių iš saugaus atstumo.

„Tai iš ties yra aktuali problema, kuriai mes skiriame per mažai dėmesio. Dažnai susiduriu su pacientais, kurie apie regėjimo silpnumą įtaria kurį laiką, tačiau neprisiverčia ateiti pasitikrinti. Tokiais atvejais aš vairuotojus perspėju, kad jie daro nusikaltimą. Jie ne tik rizikuoja padaryti avariją, bet ir sužaloti kitus eismo dalyvius: pėsčiuosius, vairuotojus ir keleivius”, – teigia gydytoja oftalmologė.

Yra įstatymų spragų

Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, vairuotojai regėjimą turi tikrintis darydamiesi vairuotojo pažymėjimą ar keisdami jį nauju po dešimties metų. Tuomet rega yra patikrinama kartu su kitais sveikatos rodikliais. Daugiau jokių privalomų reglamentų dėl regėjimo tikrinimo nėra. Net ir įvykus nelaimingam atsitikimui ar avarijai, pasiteisinimas, kad žmogus nepastebėjo transporto priemonės – dažnas, tačiau apie regėjimo patikrinimą nekalbama. Anot vairuotojų rengimo įstaigų asociacijos prezidento Valentino Masilionio, tai įstatymų spraga, kurią gali ištaisyti tik didesnis vairuotojų sąmoningumas.

„Deja, privalomų priemonių, kurios priverstų tikrintis dažniau, nei kas dešimt metų – nėra. Vadinasi, vienintelė išeitis – skatinti vairuotojų sąmoningumą ir atsakomybę. Juk kuo mes anksčiau pamatome kliūtis, tuo turime daugiau laiko priimti teisingus sprendimus kelyje: stabdyti, apvažiuoti arba kitaip keisti vairavimo kryptį. Gaila, kad šiandien dar ne visi yra sąmoningi ir ne visi prisiima atsakomybę vairuodami automobilius. Todėl svarbu žmones informuoti ir skatinti skirti daugiau dėmesio akių sveikatai“, – teigia V. Masilionis.

„Vision Express“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų nuomonės apklausa taip pat atskleidė, kad nors ne visi lietuviai pakankamai dažnai tikrinasi regėjimą, jie puikiai supranta grėsmes, laukiančias keliuose, jeigu vairuotojų rega nėra pakankamai gera. 58 proc. tikina, kad prastai ar nepakankamai gerai regintys automobilių, motociklų, dviračių ar elektroninių paspirtukų vairuotojai gali nepastebėti kitų transporto priemonių ar eismo dalyvių. Taip pat 57 proc. mano, kad nepakankamai matantys eismo dalyviai gali nepastebėti pėsčiųjų, o 42 proc. mano, kad jie nesilaiko saugaus atstumo.

„Mūsų visų tikslas – vairuoti saugiai. Vairuotojai privalo būti atsakingi ir aiškiai suvokti visas rizikas, kurios jų laukia kelyje. Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme numatyta pareiga vairuotojams tikrintis sveikatą Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytu periodiškumu. Regėjimas svarbi šio patikrinimo dalis, ypač kritinėse situacijose, kai dėl prastų oro sąlygų matomumas tampa ribotas ir didėja avarijų rizika. Tačiau nereikėtų į tai numoti ranka net ir vairuojant dviratį ar paspirtuką mieste – gatvėse esant dideliam žmonių srautui, yra itin svarbu gerai įvertinti atstumą ir, kiek galima, sumažinti nelaimingų atvejų riziką. Džiaugiamės, kad apie šią problemą vis dažniau kalbama, organizuojamos iniciatyvos“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič.

Rega silpnėja greičiau

Optikų tinklo „Vision Express“ atstovė teigia, kad dėl įtempto gyvenimo būdo ir nuolatinio darbo kompiuteriu, išmaniųjų telefonų naudojimo, šiandien rega prastėja greičiau.

„Šiandien gydytojai vieningai sutaria, kad dėl didesnio nuovargio, tenkančio akims, akių ligų prevencija turėtų būti sustiprinta. Tačiau žmonės nelinkę dažnai tikrintis regėjimo, kadangi jis silpsta pamažu ir jie to nepastebi. Po truputį vaizdas, objektų kontūrai tampa vis mažiau ryškūs, bet kadangi tai vyksta palaipsniui, didelis kontrastas nepajaučiamas. Todėl labai svarbu iš anksto apsibrėžti ribą, kas kiek laiko privalu tikrintis regėjimą, net jeigu ir atrodo, kad didelių regėjimo sutrikimų neturime. Mūsų rekomenduojama riba – tikrintis kas metus visiems be išimties“, – teigia M. Jarutienė.

Anksčiau buvo įprasta manyti, kad vaikai regėjimą turi tikrintis dažnai, bet suaugusiems to daryti nebūtina, nes regėjimo problemos nustoja progresuoti. Tačiau, anot M. Jarutienės, dabar ši taisyklė nebegalioja. Užtenka pakeisti darbą ar susirasti veiklą, kuri reikalauja intensyvaus darbo kompiuteriu, ir suaugusiam žmogui rega gali suprastėti, nors iki tol daug metų ji nebesilpnėjo ir buvo stabili. Taip pat gali išsivystyti ir tokios ligos kaip glaukoma, kuri vystosi iš lėto, o ją pastebėti sunku. Vienintelė prevencinė priemonė šiems sutrikimams išvengti – reguliarus lankymasis pas akių gydytoją.

Apie tyrimą:

„Spinter tyrimai“ atliktos reprezentatyvios apklausos laikas – š. m. balandžio 20-29 d. Apklausti šalies gyventojai nuo 18 iki 75 metų amžiaus. Tyrimo metu buvo apklausti 1009 respondentai iš visos Lietuvos, 718 iš jų – vairuojantys (automobilius, motociklus ar motorolerius, dviračius ar elektroninius paspirtukus).

]]>
gintarp1@gmail.com (Gintarė P.) Ratai Mon, 13 May 2019 09:56:04 +0300